
Salla tästä jo kirjoittelikin jokunen päivä sitten, mutta kerronpa vielä minäkin, että Back to MAC -ohjelma on muuttunut. Aikaisemmin sait kuutta täysikokoista tyhjää tuotetta vastaan valita itsellesi yhden ilmaisen huulipunan vakiovalikoimasta. Minikokoiset tuotteet, meikinpoistopyyhkeet ja automaattikynät eivät kuuluneet kierrätysohjelman piiriin.
Toukokuun lopussa Back to MAC -ohjelma kuitenkin muuttui niin, että nykyisin ilmaisen huulipunan saa vain jos palauttaa kuusi tyhjää huulipunaa. Muutos koskee tiskiltä saamani infon mukaan kaikkia Suomen MAC-pisteitä. Muutos on tosi kurja ja erityisesti ottaa päähän, että yritin palauttaa kuutta tyhjää tuotetta juuri sinä päivänä, jona muutos oli tullut voimaan. Siirtymäaikaa ei ollut. Jos olisi vienyt tuotteet tiskille päivää ennen olisin vielä saanut huulipunan normaalisti. Yleensä MACin asiakaspalvelu on ollut tosi hyvä, mutta tällä kertaa jäi kyllä harmittamaan ja paljon.
Toki meillä asiat on edelleen hiukan paremmin kuin naapurissamme Ruotsissa, jossa (tietääkseni) ei Back To MACiä ole ollenkaan. Myös muualla Euroopassa useassa maassa on sama käytäntö, joka nyt tuli koskemaan myös Suomea. En huomannut kysyä mitkä kaikki huulipunat Back To MACin piiriin kuuluvat, eli en osaa sanoa otetaanko tiskeillä vastaan vain hopeahylsyisiä, vai ihan kaikkia punia.
Mitä ajattelette muutoksesta?
Edit: Back to MAC toimii nykyisin taas normaalisti!
Jotenkin niin ärsyttää. En ehtinyt saada kuutta täyteen joten roskiin lentävät! Aion jatkossa kokeilla muita merkkejä. Takuulla huomaavat tämän ratkaisun vaikutuksen myynnissä.
Vähän sama. Mulla on tiettyjä juttuja joita olen ostanut MACiltä aika pitkälti Back to MACin vuoksi (mm. Fix+), mutta ne ostot jää kyllä nyt tekemättä.
Harmi toi on ja ikävää, että asiasta ei informoitu, joten vähän olisi voinut joustaa noiden palautusten kanssa sen vuoksi. 🙁
Jep. Ihan perseestä, että käytäntö tulee voimaan samana päivänä kun siitä ilmoitetaan countereille.
Minua ärsyttää tämä valtavasti ja kävin myös Sallan blogissa kommentoimassa. Tästä olisi pitänyt informoida Stockan puolelta, koska päätös on nimenomaan Stockmannin, ei MACin. Stockan palauteboksiin vaan viestiä menemään ja toivon, että myös MACin myyjät vievät asiakaspalautetta eteenpäin. En usko, että nämä B2M punat ovat maksaneet Stockalle mitään, mutta nyt moni jättää varmasti osan tuotteista ostamatta.
Itse sain onneksi vielä kesäkuun alussa Hesan ständiltä huulipunani, mutta Turusta sanottiin jo silloin ei.
Hyvä, että tästä kirjoitellaan nyt blogeissa.
Mä en muute tiedä onko päätös Stockan vai MACin. Laitoin tästä meinaan palautetta Stockalle ja sieltä sanottiin, että kyseessä on nimenomaan MACin päätös. Mä oletin, että käytäntö oli saneltu Puolasta.
Minulle sanottiin Turun pisteellä, että nimenomaan Stocka on määrännyt näin. Noh, jos päätös on MACin oma, niin sitä ei varmaankaan saada muutettua… 🙁
Otapa tästä nyt sitten selvää kun tämän on päättänyt..
Ihan tyhmäähän tämä on. :/ Muakin harmittaa erityisesti se, ettei asiasta informoitu mitenkään etukäteen. Kyllä tämä vaikuttaa ostopäätöksiini tulevaisuudessa, niin lapselliselta kuin se saattaa kuulostaakin. Minulle se asiakkaan sarjaan sitoutumisen palkitseminen oli iso juttu.
Niin on! Todellakin metsästä jaloillani..
Mäkään en tiedä, kuka tämän on päättänyt?! Oletin, että Stocka mutta pitää varmaan laittaa palautetta, että saa sieltä vastauksen!
Ehkä ihan SAIRAAN ärsyttävää, että myöhästyit yhdellä päivällä!!! Aaaargh 😛
Jep..
Todella ärsyttävää. >__< Huulipunia tulee varmaan ostettua jatkossakin, mutta kyllähän tämä muuttunut käytäntö ottaa päähän, varsinkin kun mulla on tyhjiä tuotteita, joiden paketeissa on lukenut Back 2 MAC… 🙁
Huulipunia tulee munkin ostettua jatkossakin, koska ne nyt vaan on tosi hyviä, mutta ehkäpä pitää muiden tuotteiden kanssa miettiä mitä ostaa seuraavaksi.
Todella ärsyttävää ja toivottavasti napsahtaa Stockan nilkkaan tämä päätös ihan kunnolla – luulisi ettei heillä olisi vara yhtään ostajia enää menettää kun muutenkin taitaa taloudellisesti heikosti mennä!?
Tampereen stockalta tuli tänään sähköpostia, että B2M muuttuu tuohon typerään, vain huulipunia koskevaan systeemiin. Ja ei ole heidän päätös vaan stockan ja linkki palauteosioon. Samantien näpyttelin palautetta ja kirjoitin myös, että äänestän jaloillani. Ostan muiden merkkien tuotteita muualta, jääköön mac:t pölyttymään sinne. Tosi kurja homma 🙁
Ai niin, unohtui se, että siinä luki myös että heillä on pieni siirtymäaika jos nyt sattuu olemaan se 6 purkkia.
Vantaalla siirtymäaikaa ei ollut ollenkaan ja Helsingissäkään eivät ottaneet lauantaina vastaan.
Eipä tartte sitten ensi viikolla ottaa mukaan Helsinkiin niitä 12 tyhjää tuotetta, joita olen pitkään säilytellyt.. Voi tylsyys. Mutta eipä tarvitse myöskään mennä ylipäänsä sinne MACin tiskille. Ostoslista oli valmiina, mutta eiköhän suht koht vastaavia tuotteita löydy muualtakin 🙂
Mulla sama, olen pitkään kerännyt ja säilyttänyt tyhjiä purkkeja, nyt niitä olisi ollut 15kpl. En asu MAC paikkakunnalla, mutta Stockmannin verkkokauppa on ollut hyvä paikka tilata tuotteita omaan tavarataloon noudettavaksi. Tästä lähtien taidan etsiä tuotteeni muiden merkkien valikoimista. Fix plussalle taitaa löytyä helpostikin korvaaja, samoin MACn luomivärit alkavat jäädä sekä laadussa että hinnassa jälkeen kilpailijoille, varsinkin kun UD löytyy kotikaupungistani. Peitevoide ja paint potit ovat ehkä vaikeimpia korvattavia, mutta eiköhän niillekin jotain keksi. Todella harmi että päättivät lopettaa tämän järjestelmän.